Fire emblem (TESZT)

Tessék, addig húztam-halasztottam a tesztet, amíg megjelent a játék angolul is. Sebaj, attól még az egyik legjobb stratégiai játék DS-re, úgyhogy mindenképp kaptok róla egy ismertet?t – legfeljebb kihagyom a nagy kínnal összeállított használati útmutatót a japán nyelv? menükhöz…

https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”494″ height=”448″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />

.

A Fire emblem nagyon kemény játék, a sorozat eddigi legnehezebb darabja. Körökre osztott fantasy stratégia, természetesen rpg elemekkel, sokan az Advance Wars sorozathoz hasonlítják. Ez annyiban igaz, hogy a Fire emblem is pörg?, hangulatos és komoly függ?séget okoz, csak itt rakétavet?k és helikopterek helyett íjászokkal és sárkányháton közleked? nagymell? amazoknokkal kell megküzdened.

A grafika egyszer? (mégiscsak a sorozat legels? darabjának a felújított változatáról van szó, az eredeti még Game boy-ra jelent meg), de nem csúnya, inkább funkcionális: jól látszik rajta minden, aminek látszania kell. A harcok szépek, és kell?képp rövidek ahhoz, hogy ne zökkentsen ki a stratégián agyalásból. Menteni csak a pályák végén, illetve bizonyos pontokon lehet, aminek véleményem szerint egyetlen célja van: kicsit nyújtani a játékid?t. Vagy több jóindulattal fogalmazva: végül is van valami varázslatos abban is, hogy a ritka mentési lehet?ség miatt állandóan retteghetsz, mikor nyírják ki valamelyik kedvenc karakteredet. (Létezik még egy Suspend opció, ez arra szolgál, hogy félbehagyj és kés?bb folytass egy pályát – a program kimenti a játékállást, de csak egyszer lehet visszatölteni.)

https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”800″ height=”1000″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />

Fire emblem a Famitsu magazinban

.

A történet a szokásos, h?sünk arra ébred, hogy aput (aki mellesleg király) legyilkolja a f?gonosz, neki pedig menekülnie kell. Az els? néhány pálya a menekülésr?l szól – ez az eredeti változatból hiányzik, a készít?k arra használták fel ezt a néhány extra pályát, hogy megtanítsák a játékosokat a kezelésre. A tutorial végén a f?h?s, Marth egy szomszéd királyságba kerül, ahol boldogan él, amíg a játékos be nem tölti a következ? pályát. A végén apja kardjával kell véget vetnie a sötétségnek blabla.

A sok párbeszédhez gyönyör? háttérképeket kapunk, melyek nagyon jó hangulatot kölcsönöznek a játéknak. A játék nagyon összetett, igen jól kihasználják azt a néhány lehet?séget, amit anno még a Game boy icipici memóriájába lehetett zsúfolni. Szerencsére a kezelés pofonegyszer?, a történet viszont egyfolytában súlyos választások elé állít: otthagyod egy barátod hátvédnek, hogy a csapat megmeneküljön, vagy mindenki együtt marad és esetleg a fél társaságot lemészárolják? Verjem orrba a kastélyban rám rontó íjászt, vagy kezdjek vele csevegni, hogy aztán kiderüljön, hogy ? valójában az én oldalamon áll?

A kés?bbi pályákon csatlakozik hozzánk néhány varázsló, akik gyógyítani is tudnak. Addig csak a kastélyokban vagy a tornyokra emlékeztet? er?dökben megpihenve tudnak az egységek felgyógyulni. (Na meg a szokásos gyógylötyikt?l vagy a véges mennyiség? töltettel víró varázspálcáktól.) Látogass el minden házba, hasznos taktikai tanácsokat kapsz a helybéliekt?l (a nagyobb települések pénzt, esetleg egy-egy fegyvert adnak ajándékba). A pénz itt is fontos: a költségvetés állandó hiánnyal küzd, kétszer is meg kell gondolnod, mire költesz a boltokban vagy két pálya között. Szép fokozatosan egyre több lehet?ség nyílik a számodra: megjelennek a boltok, a karaktereket átképezheted (egyszerre legfeljebb húsz lényb?l állhat a csapat, közülük kell kiválasztanod a pályák elején, hogy kik vesznek részt az aktuális harcban). El?fordult, hogy az egyik pályán egy ellenfél folyton egy csajt hívogatott, aki történetesen az én csapatomban szerepelt, ám nem hoztam magammal erre a küldetésre. Így kénytelen voltam lemészárolni (mentségemre szóljon, hogy a ritka mentési lehet?ség miatt nem volt kedvem újra nekifutni a pályának, így is szívtam vele eleget). Az sem mindegy, hogy egy harcban milyen fegyvert használsz (az Advance Wars-hoz vagy a Final Fantasy Tactics-hoz hasonlóan itt is megvan a k?-papír-olló-szer? viszony az egyes fegyverek között), ráadásul arra is figyelned kell, nehogy az ellenfél a következ? körben legyilkolja a harcban legyengült karaktereid. Egyszóval rengeteg opció teszi megunhatatlanná, de legalábbis élvezhet?vé a játékot. Ja igen: a kalózok tudnak vízen járni. 🙂

https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”256″ height=”384″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />… https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”272″ height=”408″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />

.

Némely pályán arénába látogathatsz, ahol feltápolhatod a karaktered (sok-sok pénzért). A kilencvenes évek elejét idéz? módon ez a játék is fegyelmezett gondolkodásra kényszerít: a harcosaidat kiegyensúlyozottan kell csatába küldened, különben a ritkábban harcoló – kevés tapasztalati pontot begy?jt? – karakterek néhány pályával kés?bb teljesen használhatatlanok lesznek és a büdös életben nem fogod ?ket feltápolni. Úgyhogy tartózkodj a csábító gondolattól, hogy az els? néhány pályán mindenkit ugyanazzal a szuperlovaggal versz le, míg a többiek békésen piknikelnek a patakparton. Lesznek olyan társaid, akik alig bírnak legyilkolni valakit, ?ket viszont egy ütéssel elintézik. Nekik úgy segíthetsz, ha más karakterekkel meggyengíted az ellenfelet és ezeket a kihívásokkal küszköd?ket tartogatod a legvégén a mészárlásra. A pályák végén általában egy Boss vár ránk, jellemz?en olyan kapuban, amely körönként gyógyítja. Mivel ezek a pálya végi ellenségek egy körben levernek egy karaktert, igyekezz egyszerre végezni vele. Általában nem hagyják el ?rhelyüket, így óvatosan körbe szoktam venni és csak a bekerítés után esünk neki, minden oldalról. A pályákat úgy fejezheted be, hogy a villogó sárga mez?re lépsz a f?h?ssel.

.https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”640″ height=”960″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ /> ..https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”640″ height=”960″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />

.

Nintendo DS-r?l lévén szó természetesen online harcra is lehet?ség nyílik, s?t, ha a csapatod megfelel bizonyos feltételeknek, a f?sztorin kívül egy melléktörténetet is végigjátszhatsz.. Kétféle nehézségi szint közül választhatsz az elején – aki most ismerkedik ezzel a játéktípussal, kezdje a könnyebbel.

A kezelés egyszer?, minden ott van, ahol kell, ráadásul nagyon gyors (pl. a Panzer Tacticshoz képest).

A játék japánul augusztus eleje óta érhet? el, az angol változat néhány napja jelent meg.

Összegzés

A Fire emblem azon ritka játékok egyike, amelyikért tényleg érdemes pénzt adni. A körökre osztott stratégia szerelmeseinek legalábbis.

.

https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”256″ height=”384″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />.. https://szaku.hu/wp-content/uploads/2022/03/*.jpg width=”800″ height=”766″ hspace=”6″ alt=”Image” title=”Image” border=”0″ />

Related posts

Kommentelj