Miért nem sikeresek az amerikai játékok Japánban?

A videojátékok amerikai és japán piacát összehasonlítva felmerül a kérdés: miért bukik meg annyi USA-ban készült szoftver a szigetországban?

Tavaly a száz legnépszerűbb játékból mindössze egyetlen amerikai szoftver volt Japánban. Ugyanakkor az USA-ban sokkal szívesebben látják a keleti játékokat – az amerikaiaknak jobban bejön a Mario Kart vagy a Metal Gear, mint a japánoknak a Quake 4 vagy a Madden.

Image

A probléma legfőbb oka az amerikai kiadók érdektelensége a japán piaci igények iránt. A japán kiadók komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy minőségi fordítások készüljenek a játékokhoz, az USA-ban nem veszik a fáradságot, hogy japán változatot készítsenek saját termékeikből. Ennek egyenes következménye, hogy rengeteg igénytelen amerikai szoftver árasztotta el a piacot.

Az egészben az a legironikusabb, hogy a japánok élnek-halnak mindenért, ami amerikai, és valószínűleg vennének is ilyen játékokat, ha nem csupa rosszul lefordított (vagy egyszerűen angolul kiadott) szoftver lenne a kínálatban.

Japan Times

Kapcsolódó bejegyzések