Megszámolták az otakukat

Egy felmérés szerint az 1.72 millió otaku 411 milliárd jenes piacot tart el Japánban. A Nomura Kutatóintézet nemrég közölte egy felmérés eredményét, amely a japán otaku piacot mérte fel.

Ma már nem csupán manga és anime otakuk léteznek, az őrületig fokozott rajongás elérte az elektronikát, számítógépes játékokat, idorukat és így tovább. A tanulmány 12 otaku-csoportot különböztet meg, mániájuk tárgya szerint.

A legnagyobb csoportot a manga otakuk képezik, 350000 fős létszámmal, évi 83 milliárd jenes költekezéssel.

A második legnagyobb alakulat az idoruk és más hírességek iránt rajongókat öleli fel. Ők 280000-en vannak, évente 61 milliárdot költenek hobbijukra.

Az utazás szerelmesei kevesebben vannak, de költekezőbb kedvűek: 250000-es csoportjuk évi 81 milliárd jent tolnak az iparágba. A 190000-es létszámú számítógép-otaku 36 milliárddal gazdagítja a kereskedőket, a videojátékokra 160000 őrült költ 21 milliárd jent.

A többi csoport:

autó: 140,000 otaku, 54 milliárd jenes piac

anime: 110,000 otaku, 20 milliárd jenes piac

mobiltelefon: 70,000 otaku, 8 milliárd jenes piac

videokamera: 60,000 otaku, 12 milliárd jenes piac

fényképező: 50,000 otaku, 18 milliárd jenes piac

divat: 40,000 otaku, 13 milliárd jenes piac

vasút: 20,000 otaku, 4 milliárd jenes piac

A tanulmány többféle viselkedési stílust különböztet meg az otakuk között. Minden negyedik otaku a “szobaotaku” kategóriába esik. Kevés ideje, pénze van hobbijára, amit gyakran eltitkol környezete elől. Sokuk házas, gyereket nevel a hobbi mellett.

Más kategóriák, mint az “internet otakuk” idejüket az interneten lógva töltik vagy a “térítő otakuk”, akik másokat győzködnek arról, milyen csodálatos hobbijuk van.

Japánban az otaku szónak negatív csengése van, lenézést fejezt ki, a cégek mégis sokszor kifejezetten nekik szóló marketing stratégiákat dolgoznak ki.

A tanulmány során az interneten tízezer ember válaszait dolgozták fel.

Kapcsolódó bejegyzések