A Valentin-nap Japánban

Lássuk, mit tudhatunk meg a japán Valentin-napról a sokat idézett Japán-magyar kulturális kislexikonból! A magyar szöveg mögött jön a japán, tessék azt is elolvasni!:)


 Szent Bálint napja
Február 14-én Japánban a lányok csokoládét adnak a nekik tetsző fiúknak, így vallanak szerelmet nekik. Egyes adatok szerint az évi csokoládéfogyasztás egynegyedét ezen a napon eszik a japánok! A Merry Chocolate Vállalat volt az, amely először csokit árult Szent Bálint napján. 1958-ban Tokióban 50 jenes szívalakú csokoládét árultak az egyik sindzsukui áruházban, de akkor csak három csokit sikerült eladniuk. 1973-ban már nagyon elterjedt a csokiajándékozás.
A 60-as évektől kezdték reklámozni a Szent Bálint napi csokoládét, főleg tizenéves lányok vettek sokat. A 70-es években a média (pl. női folyóiratok) gyakran közölt erről cikkeket, és már nem csak a tizenévesek, hanem minden generáció ajándékozott csokit. A 80-as években jelent meg a “giri-csoki (kötelesség-csoki)“. Ezt nem szerelemből, csak a szeretet jeléül adják, vagy kötelességből pl. a munkahelyi főnöknek. Bővültek az ajándékozható csokoládéfajták, és megjelentek más ajándékok is, mint pl. a whisky. A 80-as évek második felében a vásárolt csoki helyett a csoki kézzel készítése lett az egyre népszerűbb, emellett nőtt azok száma, akik igazi szerelmüknek nem csokit, hanem valami mást ajándékoznak, hogy megkülönböztessék a giri-csokitól. Ez a szokás a második világháború utáni üzletpolitika fejlődésével, a fogyasztás ösztönzésével nagyon elterjedt. Az Oszaka-Umedában levő Hanshin Áruház, amely a csokiárusítás rekordját hét évig vezette, 1991-ben meghaladta a négyszáz millió jenes bevételt a húsz napos árusítási időszakban!

 
Forrás: Oszaka Egyetem Magyar Tanszék: Japán-magyar kulturális kislexikon, 2003.

Related posts

Kommentelj