Bajban a Microsoft

A videojátékok világában nem a nyugati az egyetlen piac, amelyik számít.

A japán piac is legalább ennyire fontos, talán még fontosabb, mint az amerikai. Mondhatunk akármit az új Microsoft Xbox 360-ról, a tények tények maradnak: az USA-ban igen nagy sikert aratott a konzol, Japánban viszont csúfosan megbukott. Az amerikai rajongók eladó konzolokra vadásznak a boltokban, míg japán társaik bármelyik sarki üzletben megvehetnék a polcokon porosodó készülékeket.

Image

A Media Crate piackutatócsoport szerint a 360-ból január 2 és 8 között összesen 7477 darab fogyott. A beszámoló megemlíti, hogy a legtöbb konkurens konzol jobban fogyott ebben az időszakban. Egyetlen játékgép fogyott még ennél is rosszabbul: az eredeti Xbox! Még a három éves GBA SP is több példányban fogy, mint a Microsoft legújabb játékszere. Lehet, hogy a vállalatóriásnak kicsit jobban figyelnie kellene a japán piacra – és kideríteni, miért képes egy amerikai fiatal ezer dollárt fizetni egy csomagért, miközben a felkelő nap országában a raktárakban porosodnak az eladatlan konzolok.

Az eredeti Xbox sem járt nagyobb szerencsével Japánban. A Microsoft még akkor is jobban járna, ha az eladatlan Xboxokat szépen hazavinné és az otthoni, áruhiánnyal küszködő piacon értékesítené őket. Ez persze hozzszú távon egyáltalán nem hozná jobb helyzetbe.

A japán piacra ráadásul hamarosan megérkezik a biztos befutó, a PS3…

Digital Lifestyle

Kapcsolódó bejegyzések