A dzsukuk diákvonzó módszerei

A japán gyermekek számának csökkenése a dzsuku számára egyre kevesebb hallgatót jelent. Milyen módszereket alkalmaznak a dzsukuk, hogy minél több diák ?ket válassza?

A Jomiuri Sinbun dzsukukról szóló sorozatának második részét olvashatjátok.

A Jocuja Ocuka dzsukuban óriási tömeg volt június 6-án: minden évben országosan ekkor tartják ugyanis a szintfelmér? tesztet. Ezt 2007-ben indította el a Jocuja Ocuka dzsukuhálózat 19 tokiói és 500 országszerte lev? iskolájában, azóta 500 másik dzsuku is csatlakozott a projekthez. Az „Ok, versenyezzünk!” – szlogennel meghirdetett teszt ingyenes, célja, hogy segítsen a tehetséges diákok felismerésében, illetve hogy minél több diákot csalogasson a dzsukuba.

A másodikosaktól az ötödikesekig összesen 91000 diák mérte le tudását ezen a napon. „A „nyáj követése”, a birkaszellem megakadályozza, hogy az általános iskolákban kit?njenek az igazán tehetséges tanulók. A szintfelmér? megmutatja, kikb?l lehetnek a jövend? generációk vezet?i, a dzsuku feladata, hogy ?ket kineveljék” – mondja Icsimura Súdzsi, az egyik dzsuku vezet?je.

A szintfelmér? teszten legjobban szerepl? diákok különböz? jutamakat kapnak, például egy IPodot, vagy egy szervezett nyári kirándulást a legjobb amerikai egyetemekre. Emellett ingyenes pályaválasztási tanácsadást is tartanak nekik.

Akik elérnek egy megadott pontszámot, felvételi vizsga nélkül bekerülhetnek a Jocuja Ocuka dzsukuk tanfolyamaira. Ha nincs a közelben ilyen dzsuku, videotanfolyamot ajánlanak nekik a Jocujával kapcsolatban álló más, közeli dzsukuban.

A dzsukuk igyekeznek minél fiatalabb diákokat szerezni: ez amellett, hogy növeli a hallgatói létszámot, biztosíték lehet nekik arra, hogy a diák, aki náluk kezdett tanulni, náluk is marad egészen az egyetemig.

 

Jomiuri Sinbun

Related posts

Kommentelj