106-ra emelkedett a vasúti szerencsétlenség áldozatainak száma
Szerinte a múlt hétfői baleset oka az, hogy a JR West nem volt képes elég pénzt fektetni a biztonságba.
Haga Sigeru professzor a Rikkjo Egyetemről, aki korábban a Vasúttechnológiai Kutatóintézet munkatársa volt elmondta, hogy a japán társadalom teljesen ráhagyatkozott a hatékony vasúti rendszerre. Egyre többen utaztak, egyre sűrítették a járatokat és a hatékonyságra, valamint a szolgáltatásokra helyezték a hangsúlyt.
Szerinte a társaságok az elmúlt időkben a biztonsági költségeken spóroltak, amikor az utasok egyre hatékonyabb és színvonalasabb szolgáltatást követeltek meg.
Élesebbek a kanyarok
Kedden kiderült az is, hogy a baleset színhelyéül szolgáló kanyart 1997-ben módosították élesebbre, amikor megnyílt a JR Tozai vonal.
A korábban 600 méter átmérőjű körön futó sínek azóta sokkal élesebben kanyarodnak, a mostani kör íve csupán 300 méteres.
Az átalakítás előttezen a vonalon 97 szerelvény haladt át naponta. Napjainkban az utasszám növekedése miatt a pálya már 370 vasutat szolgál ki 24 óránként.
The Yomiuri Shimbun