106-ra emelkedett a vasúti szerencsétlenség áldozatainak száma
A hétfői baleset halálos áldozatainak számát a mentési munkálatok befejezésekor 106-ban állapították meg. Kilenc holttestet, köztük a 23 éves vezetőét, Takami Rjúdzsiróét a teljesen szétroncsolódott első kocsiból mentettek ki, amely egy lakóépületbe fúródott.
A mentőcsapatok mind a 106 áldozatot azonosították.
A háború óta ez a hatodik vasúti szeencsétlenség, amely száznál több áldozatot követelt. A legtöbb ember eddig 1963-ban, Jokohamában hunyt el ilyen jellegű szerencsétlenségben, akkor 161 volt az áldozatok száma.
A vonat első kocsija annyira belefúródott az épületbe, hogy az éjjel-nappal dolgozó mentők megfeszített munkával is csak szerda délután tudtak hozzáférni.
A vezetőfülke és az utastér egyik ajtaja közötti öt méteres szakasz úgy nyomódott össze, mint egy harmonika, 3 méteresnél is rövidebbre.
Több autó is a vonat és az első szinten lévő garázs fala közé szorult, ellenállva minden mentési kísérletnek.
Nehézgépekkel ezeket az autókat kellett elsőként eltávolítani, majd az így felszabadult néhány méteres helyre húzták ki a mozdonyt. Csak ekkor tudtak a kocsiba hatolni és kiemelni a holttesteket – 73 órával a tragédia után. Később további öt testet találtak.
Csütörtökön emelkedett a halottak száma 100 fölé – jelentette a Nyugat-Japán Vasúttársaság feje, kifejezve részvétét.
„Teljesen lesújt a hír. Nem is tudok erről többet mondani” – mondta Murakami Cunemi.
Egyes szakértők csodálkoznak az áldozatok magas számán. Kakumoto Rjóhei közlekedési szakértő szerint meglepő, hogy a 63-as jokohamai baleset után bevezetett biztonsági intézkedések ellenére ennyi áldozatot követelhet egy ilyen ütközés.
Hozzátette: hiába biztonságosabb a vonat, mint az autó vagy a repülő, a baleseteket nem lehet teljesen kizárni, csak a számukat csökkenteni.