Odaiba

Úticél: Odaiba.

Tokió állomásain többféle ingyenes kiadvány található. Ezek általában pár oldalas újságok, legnagyobb részüket étteremajánlók és étteremhirdetések teszik ki, de azért van néhány cikk is. Múlt héten az egyikben láttam, hogy ezen a hétvégén kerül megrendezésre a DesignFesta. Alapból érdekesnek ígérkezett, de amikor megláttam, hogy a Tokyo Big Sight rendezvényközpont a helyszín Odaibában, egyértelművé vált, hogy el kell menni megnézni. Kiderült, hogy O. ugyanoda készül egy robotkiállításra, úgyhogy meglett az útitárs is.

/Odaiba egy mesterséges szigetcsoport, mely a város déli részén, a Tokiói-öbölnél található. Az egyik legmodernebb városrész Tokióban, egyszerűen lenyűgöző. A Sinbasi állomástól a Jurikamome nevű monorailen juthatunk el ide. Korábban, az Utazás a jövőbe c. cikkünkben bemutattunk egy videót, mely a monorail éjszakai járatán készült./

Én előbb indultam el, mert múlt héten beadtam a fényképezőgépem az Ikebukuróban levő szervizcenterbe és most mehettem érte. Uenó állomáson találkoztunk. Uenótól Sinbasiig a Jamanote vonalon 150 jen és öt megálló, ott lehet átszállni a monorailre. Sinbasitól a tizedik megállónál kell leszállni a Tokyo Big Sight-hoz (370 jen).

A kilátás tényleg fantasztikus, a 22 perces út minden perce egy élmény.

A DesignFesta olyan, mint a budapesti WAMP (Wasárnapi MűvészPiac), csak kb. tízszer nagyobb (3000 stand, 8500 kiállító) és bár vannak ruhák, táskák, kiegészítők, a legtöbb kiállító grafikus és illusztrátor (vagyis rengeteg képeslap, naptár, poszter csábítja az embert). Amíg O-val nézelődtünk, tartottam magam, de aztán ő átment a robotkiállításra, mert ott volt találkozója, úgyhogy el is csábultam rendesen:).

Hazafelé megint a monorail-lel mentem. Sinbasinál a vonatom késett! Öt percet!!! Ezalatt kb. percenként bemondták, hogy késni fog, illetve miután felszálltunk, az összes állomásnál is, és bocsánatot kértek a késés miatt.