A Wii toronymagasan uralja a japán játékpiacot
Tavaly 13,4 százalékkal b?vült a konzolpiac Japánban, jórészt a Nintendo népszer?ségének köszönhet?en.
A japánok évente 685 milliárd jent költenek videojátékra. A megel?z? évben a szoftverek jelentették a nagyobb üzletet, ám tavaly már ugyanolyan sikeresek voltak a hardver-eladások is. A Media Create idei „játékpiaci fehér lapok” cím? kiadvány szerint a Wii és a Sony Playstation 3 húzták legjobban a piacot.
A PS3 2006 november 11-én került a boltokba, a Wii pedig december másodikán jelent meg, ezért az eladások nagy része már csak a következ? évben történt meg. Tavaly jót tett a Playstation 3 árának csökkenése, mivel a konzolt sokan drágállották.
A játékeladások gyakorlatilag ugyanazon a szinten maradtak 2007-ben, de hardverb?l harminc százalékkal több fogyott.
Wii-re sokkal több játék fogy, ám a piacon ezzel párhuzamosan csökkent a kereslet a Playstation el?z? változatához készült szoftverek iránt.
A Wii-t ma már annak a konzolnak tekintik, amely ismét életet hozott a játékpiacba, szélesítve a játékosok körét olyanokkal, akik korábban nem érdekl?dtek az ilyen szórakozás iránt. Innovatív, vezeték nélküli, mozgásérzékel? irányítója és alacsony ára volt a kulcs, amiért a legtöbben ezt a konzolt választották. A Wii jelenleg 25 ezer jenbe kerül, míg a Playstation 3-ért negyvenezret kell fizetni.
A Wii-b?l már a megjelenést követ? néhány hét alatt több mint egymillió darabot vásároltak, tavaly pedig további négymillió lelt gazdára.
Március harmadik hetében a Wii-re írt játékokból fogyott a második legtöbb példány (55 845 darab). A lista élén a Nintendo zsebkütyüje, a DS végzett 57 651 eladott játékkal.