A Nintendo már a tévéadókat fenyegeti

Lassan illene megutálni a kiotói vállalatot, elvégre minden sikerül nekik és mindenhol ott vannak: most például saját televíziós csatorna gondolatával kacérkodnak, amit csak Wii-vel lehet majd nézni.

Egyedül azért nem haragszunk – egyelőre – a Nintendóra, mert igazi csoda történt velük. Nemrég ugyanúgy temették a tőkeerős versenytársak által szorongatott vállalatot, ahogy a Segát is. Aztán az új, ötletes konzolokkal minden a feje tetejére állt: jelenleg vitathatatlanul a Nintendo uralja a konzolpiacot.

A Wiinoma csatorna családi programokat, rajzfilmeket, „agytornát” ígérő vetélkedőket, főzőműsorokat, oktató és egyéb életviteli műsorokat ígérnek, kizárólag Nintendo tulajdonosok számára.

Az adás Japánban már tavasszal megkezdődik, és folyamatosan terjeszkedni fog. A Nintendo reményei szerint az év végére már világszerte negyvenmillió Wii tulajdonoshoz jut majd el a csatorna műsora.

A Wii konzol sokkal hamarabb elkezdte termelni a hasznot, mint remélték. El?ször is minden eladott gépen haszon van (ellentétben a Playstation3 vagy Xbox360 konzolokkal), ráadáasul minden várakozást felülmúlt az eladott példányszám. Negyvenmillió Wii-tulajdonos irtózatos piacot jelent, főleg, ha rá tudják őket venni új (és fizetős) szolgáltatások igénybe vételére.

A tv csatorna – ez gyakorlatilag egy video-on-demand letöltő szolgáltatást jelent – megintcsak a Dentsu segítségével jöhetett létre. (A Dentsu bábáskodik a többi, Wii-hez köthet? internetes szolgáltatás, például az online kajarendelés vagy videókölcsönzés felett is.)

A szakértők ugyanakkor óvnak a túlzott optimizmustól: a Nintentp korábban is próbált már hasonló szolgáltatásokat nyújtani a konzolok mellé, de mindegyik kudarcnak bizonyult. Ráadásul a karácsonyra szánt nagy durranás, a saját fejlesztésű Wii Music sem hozta a ma már természetesnek vett sikert.

A tartalom javát ingyen nézheti meg bárki, aki Wii-vel és internet-hozzáféréssel rendelkezik, a bevételeket a reklámok biztosítják majd. Elképzelhető, hogy a jelenleg régi játékok letöltésére használt Wii Point fizetős rendszert kiterjesztik majd a videókra is.

Ha sikeres lesz a tv csatorna, a Wii akár a család szórakoztató központjává is válhat, amely viszont a tévés producerek rémálma.

Japánban még komolyabb zavart okozhat az új szolgáltatás, mivel rengeteg Wii-t vett a lakosság, a vezető tévécsatornák pedig nem nagyon kényeztetik el a nézőket: idióta celebműsorok, vetélkedők és rengeteg ismétlés tölti ki a műsoridőt.

Jelenleg csupán egyszerű információkat – időjárásjelentés, apró online játékok – tölthetnek le a Wii-használók. Az egyik csatorna azonban – a Wii Vote – sokkal kifinomultabb szerepet játszik. Ebben a felhasználók kérdéseket tehetnek fel a többieknek, a Wii közösség pedig szavaz rájuk. A kérdések gyakran bizonyulnak hülyeségnek, még gyakrabban pedig irreálisnak. Ugyanakkor hosszú távon mégis jó képet adnak a Nintendo gépek felhasználóiról.

Hirdetési szempontból a Nintendo csatornák potenciális használóinak száma igencsak meggyőző. A gép forgalmazója családbarát játékokkal, alacsony árral és ötletes irányítóval érte el, hogy a legtöbb vásárló a Wii-t válassza. A Nintendo ezen felül úttörő módon alaposan belekavart a játékos-demográfiába: elsőként sikerült megszerettetnie magát az idősekkel, akik korábban sosem vettek a kezükbe ilyen játékot. Ráadásul a Wii felhasználók fele nő…

Related posts

Leave a Comment