A laza nyár után jöhet a bundában töltött tél

Október elsején indul a kormány “Warm Biz” kampánya, ami a nyári rövidujjas mozgalom őszi-téli megfelelője. A reklámhadjárat során megpróbálják rávenni az alkalmazottakat a réteges öltözködésre, hogy a lehető legkevesebb energitá kelljen fűtésre fordítani.

Ha a szervezők elérik céljukat, hamarosan kötött pulóveres, meleg alsóneműt, sőt sapkát(!) viselő emberek dolgoznak majd a hivatalokban – akár 20 foknál hűvösebb helyiségekben is.

A kampány saját logóját bármely meleg ruhadarabra rávarrhatják a kereskedők.

A környezetvédelmi miniszter, Kioke Juriko szerint a Cool Biz kampány sikeres volt, végső soron ahhoz vezetett, hogy nőtt az áruházak forgalma és ezzel életet leheltek a japán gazdaságba.

– Télen legalább annyi elektromos áramot használunk fűtésre, mint nyáron hűtésre. Olyan divatot szeretnénk létrehozni, amely meleg és könnyű benne dolgozni – így nem függünk majd annyira a hősugárzóktól – mondta a miniszterasszony.

Kyodo

Kapcsolódó bejegyzések