Számítógépes játék tanítja a közlekedési szabályokat
Az általános iskolások Cukubában (Ibaraki prefektúra) számítógépes játékkal tanulják a közlekedési szabályokat.
– A játék cool – mondja egy másodikas diák a Kamigo iskolából.
Ő egyike annak az 53 gyereknek, akik kipróbálhatták a játékot, az Odekake Pandát (Panda sétálni megy). A szoftverrel a gyerekek a cukubai központi rendőrállomáson játszhattak. Az eseményt a cukubai Japán Gépjárműfejlesztő Központ szervezte.
A játékban az egér segítségével irányíthatjuk a pandát. Megállíthatod a kereszteződéseknél, jobbra és balra nézhetsz vele, aztán átküldheted a túloldalra.
A pandával a lakónegyedből egészen egy bevásárlóutcáig sétálhatunk, ahol egy süteményboltot kell megtalálni.
A játékos minden alkalommal pontot kap, ha biztonságosan halad át egy úton, de az összeset elveszti, ha balesetet szenved.
Néhány autó a játékban tilos helyen parkol, csak hogy még reálisabbá tegyék a szimulációt.
– Vicces volt. Most már tudom, hogy vigyáznom kell, amikor egy parkoló autó mögött hirtelen megjelenik az úton egy másik, mozgó kocsi” – mondta az egyik kislány.
A játék a kutatási központban dolgozó 47 éves Fudzsikava Tacuo gyermeke. 2001-ben kezdte vizsgálni a gyalogosok viselkedésmintáit, egy évvel később pedig kidolgozta azokat a mintákat, melyek balesetekhez vezethetnek, különös tekintettel a gyerekekre.
Fudzsikava ezután olyan módszereket keresett, melyekkel a gyerekek megtanulhatják ezeket a biztonsági szabályokat. A játékot végül rendőrségi szakértők bevonásával készítette el.
– A gyerekeknek meg kell tanulni, hogy hiába mutat zöldet a lámpa, attól még a sarkon túlról bekanyarodó jármű is zöldet kaphat – mondott egy példát Fudzsikava. Tavasszal Odekake Panda újabb kalandjaival ismerkedhetnek meg a gyerekek.
Yomiuri