A minisztérium lazább menetrendet követel a vasúttársaságtól
A japán közlekedési minisztérium felszólítja a Nyugat-Japán Vasúttársaságot, hogy drasztikusan csökkentse rendkívül feszes menetrendjét, amely az április 23-án bekövetkezett vasúti szerncsétlenség egyik fő kiváltó oka volt.
A minisztérium elvárása szerint az új rendszernek jövő márciustól teljes egészében működnie kell. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a vonatok hosszabb ideig állnak majd az állomásokon, lassabban járnak és ritkábbak lesznek a járatok is.
Rendkívül ritkán fordul elő, hogy a minisztérium ilyen típusú rendelkezéseket hozzon egy magántársaság menetrendjével kapcsolatban.
A minisztérium munkacsoportja nemrég arra a megállapításra jutott, hogy ezek a lépések elkerülhetetlenek, ha meg akarják előzni a rendszeresen előforduló problémát, amely akkor lép fel, ha a vonat valamilyen oknál fogva egy perces kését szenved. Ilyenkor a mozdonyvezetők rendszerint életveszélyes sebességre gyorsítanak.
A szerelvényeket vezető vasutasokra nehezedő nyomást is csökkenteni kell.
A Takarazuka vonalon bekövetkezett katasztrófa oka is az volt, hogy a vezető be akarta hozni azt az időt, amit egy korábbi állomásnál vesztett el, mert kicsit túlfutott rajta. A vonat sokkal gyorsabban száguldott a megengedett sebességnél, kisiklott és egy épületbe rohant. A balesetben 107 ember halt meg, 549-en pedig megsérültek. Közülük a mai nap száznál többen fekszenek kórházban, hatan még mindig kritikus állapotban.
Asahi Shimbun