A hőhullám jót tett a sör- és happosu-eladásnak
Júliusban a termelők becslése szerint a szokásosnál 8-9%-kal több fogyott sörből és az alacsony máltatartalmú „happosu” nevű italból.
A Kirin, az Asahi, a Sapporo és a Suntory úgy becslik, hogy a sörszerű, tehát alacsony alkoholtartalmú, szénsavas italokkal együtt 15 százalékos emelkedésre lehet számítani.
A vendéglőkben is tíz százalékkal több fogy a fenti italokból. Ez az első eset 1998 óta, hogy az italfogyasztás mértéke kétjegyű számmal bővül.
A gyártók közül a Kirin 10, az Asahi pedig 14 százalékkal bővítette eladását. A többi cég ennél szerényebb növekedéssel büszkélkedhet, igaz, a Sapporo például rengeteg szénsavas, alkoholtartalmú üdítőt adott el, ha ezt is tekintetve vesszük, növekedésük 28%-os.