2007-re az internet lesz Japán harmadik legnagyobb hirdetési piaca

Az internet már 2007-ben beelőzi a magazinokat és a harmadik legnagyobb hirdetési médiummá lép elő – derül ki a Nihon Keizai Simbun felméréséből, melyen a bevétel nagysága alapján rangsorolták a hirdetéshordozókat.

Az internet 2004-ben győzte le a rádiót a hirdetések összértékében, a sorban előtte álló tv és napilap-piac sokáig túl nagy falat lesz a számára.

Japán legnagyobb hirdetési ügynöksége, a Dentsu becslése szerint a szigetországban évente 5,85 billió jent költöttek tavaly reklámokra.

Ebből az összegből jutott 181 milliárd jen az online hirdetésekre. Ez 53%-os növekedést jelent az előző évihez képest, ugyanakkora magazinokra költött reklámpénzek 1,6%-kal 397 milliárd jenre csökkentek.

2007-re a Dentsu kutatóintézete szerint az internetes hirdetési piac 414 milliár jenesre nő és ezzel megelőzi a magazinok reklámbevételeit, tekintettel arra, hogy ez utóbbiak már egy évtizede képtelenek növelni bevételüket. Az előrejelzés szerint 2009-re még drámaibb lesz a változás: a tavalyihoz képest háromszor annyi pénzt, 566 milliárd jent fognak költeni az internetes hirdetésekre.

AFX

Related posts