Kezdőlap Rovatok Hírek, érdekességek A Coca Cola Japánban

Japánban a Coca Cola a legnépszerűbb üdítőital márka, de meglepő módon nem a kóla miatt.

Japán üdítőital-automatáinak a fele, kb. egymillió darab Coca Colás.

Ezekben természetesen megtalálható a Coke és a Zero Coke, a legnépszerűbb termékek azonban a Georgia márkájú dobozos kávék, a narancsízű vizek és a zöld teák. 850 féle üdítő fordul elő ezekben az automatákban.

Japán a Coca Cola második legnagyobb piaca az USA után, évi tíz billió dollárral. A trendeket alkotó és gyorsan követő szigetországban azonban nem a szénsavas üdítők fogynak, hanem a saját, Japánban kifejlesztett ízek. Vannak persze furcsaságok, amiket csak a móka kedvéért forgalmaznak egy ideig, mint a fokhagymás kimcsi (koreai csípős káposzta) vagy a nem túl jó illatú durian-gyümölcs ízű italok, az uborkás kóla, stb., de a Coca Cola 20 legnépszerűbb (évi 1 billió dollárnál többet hozó) márkájából négyet Japánban fejlesztettek ki. Ezek az említett Georgia kávék, az I Lohas nevű natúr és ízesített ásványvizek, az Ayataka zöld teák és az Aquarius (sportitalhoz hasonló) termékek. A MinuteMaid márka, amit megvett a Coca Cola, szintén népszerű Japánban.

Az Ayataka zöld teát az 1600 éve teatermesztéssel foglalkozó Kanbayashi Shunsho-val együttműködésben készítik Kiotóban. Ebben a rohanó világban egyre több japán választja a műanyag üveges zöld teát a teakészítés helyett, de Szingapúrban, Hongkongban és Taivanon is népszerű.

A Coca Cola automaták is különlegesek: nemcsak meleg italt adnak a hideg téli napokon, de okostelefonos alkalmazással pontgyűjtő rendszert is működtetnek, ahol minden 15. italt ingyen kapod, vagy Spotify-on küldenek egy, a megválasztott italtól függő zenét.

JapanToday

 

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)